Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Mi a liturgia a liturgiában, : A jelenlét kérdése az istendicséretben | Balogh Piusz | p. 9-13. | | | |
Az alkalom (kairosz ) liturgikus jelntősége a ciklikus és teleológikus ünnepeken | Békési Sándor | p. 15-20. | | | |
A XVI. századi óprotestáns énekanyag a Motu proprio fényében | Bódiss Tamás | p. 21-26. | | | |
Mit kell tudnia manapság a bizánci egyházzenésznek? | Bubnó Tamás | p. 27-30. | | | |
Szent Demeter históriája a középkori magyar forrásokban | Czagány Zsuzsa | p. 31-50. | | | |
Tanúság és tanulság purificatio processziójából | Csomó Orsolya | p. 51-60. | | | |
Schola Cantorum és református istentisztelet | Dávid István | p. 61-72. | | | |
A szövegkifejezés eszközei Gregor Joseph Werner egyházi műveiben | Dobszay Ágnes | p. 73-92. | | | |
Liszt zeneszerzői szemléletének fejlődése a XIX. századi olasz és német egyházzenei reformtervek esztétikai törekvéseinek fényében | Domokos Zsuzsanna | p. 93-105. | | | |
Kántori szolgálat az evangélikus egyházban | Ecsedi Zsuzsa | p. 107-114. | | | |
"Cantantibus organis" : istentiszteleti orgonajáték és orgonaépítészet Magyarországon a cecilianizmus hazai kibontakozásának korában | Enyedi Pál | p. 115-128. | | | |
Rendek és régiók : himnusztanulmányok | Fehér Judit | p. 129-143. | | | |
Az orgonista és a kántor szerepköre Buxtehude tevékenységének tükrében | Finta Gergely | p. 145-152. | | | |
Mózes szarva : melyik "latin" a liturgia nyelve? | Földváry Miklós | p. 153-170. | | | |
Musica sacra? : mit jelent manapság a zene szentsége? | Füzes Ádám | p. 171-177. | | | |
Aquileiai énekváltozatok: egy középkori zsolozsmahagyomány dallamainak variálódási lehetőségei | Gilányi Gabriella | p. 179-194. | | | |
A zene pasztorációs, igehordozói és igehirdetői feladata a liturgiában - evangélikus szemmel | Hafenscher Károly | p. 195-200. | | | |
"Der gebundene Stil" : Johannes Brahms orgonazenéje | Kamp Salamon | p. 201-232. | | | |
Marcel Dupré: Versets sur les Vepres de la Vierge: a sorozat előzményei a liturgikus orgonajáték történetében | Deákné Kecskés Mónika | p. 233-239. | | | |
A revíziók értelmezése a középkori gregorián forrásokban | Kiss Gábor | p. 241-256. | | | |
Milyen módon valósíthatók meg a Motu proprio irányelvei a magyarországi ének-zene oktatásban? | Kocsis Csaba | p. 257-262. | | | |
A többszólamú mise-ordináriumok helye az egyházi esztendőben | Kovács Andrea | p. 263-282. | | | |
Gregorián énekek a Kájoni Cantionale kiadásaiban | Kővári Réka | p. 283-294. | | | |
X. Pius pápa Motu propriójának korabeli hatása a magyar egyházzenészekre | Köncse Krisztina | p. 295-302. | | | |
"I putti": a kórusénekesek helyzetéről a XVI. század végi Itáliában | Mizsei Zoltán | p. 303-313. | | | |
Az egyházzene helye és jelentősége a református liturgiában: lehetőség és felelősség | Pap Ferenc | p. 315-327. | | | |
A protestáns graduálok introitus-repertoárja | Papp Anette | p. 329-343. | | | |
A XVIII. századi velencei orgonaépítő iskola | Sirák Péter | p. 345-388. | | | |
Zenei tipológia és a Motu proprio megvalósíthatósága | Szendrei Janka | p. 389-400. | | | |
A reformmozgalom és a Motu proprio sorsa 1870 és 1950 között Magyarországon | Tardy László | p. 401-410. | | | |
Szent X. Piusz pápa egyházzenei Motu propriójának előzményei | Török József | p. 411-417. | | | |
A Motu proprio kiteljesedése a Sacrosanctum Conciliumban | Verbényi István | p. 419-428. | | | |
Gregorián tételek Zsasskovszky Ferenc Karénekes Kézikönyvében | Watzatka Ágnes | p. 429-454. | | | |
A porosz király és Felix Mendelssohn Bartholdy kísérlete a felvilágosodás hatására elszegényedett liturgikus élet megújítására | Wulfné Kinczler Zsuzsanna | p. 455-460. | | | |
Az egyházi ének és zene ügyében : Motu proprio: Inter Sollicitudines | Pius (pápa ), X. | p. 461-470. | | | |
A Motu proprio aktualitása | Dobszay László | p. 471-475. | | | |