Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Kölcsönös befogadás (inklúzió ) szemlélete a rendszerváltás után egy cigány/roma pályaorientációs programbanBoros Juliannap. 48-61pályaorientáció, keresztény nevelés, integráció
Liszt Ferenc egyházi zenéjeErdősi-Boda Katinkap. 62-75egyházzene
Sérülékenység és belső erő - pedagógusok segítő szerepe a megküzdés folyamatábanFehér Ágotap. 76-84
A minőségi idő szeretetnyelve és a beszoktatás összefüggései óvodáskorú gyermekek esetébenFehér Ágota, Péter Ilonap. 85-96
A jászóvári premontrei rendi tanárképzés Magyarországon a 19. századbanGasparics Gyulap. 97-104premontrei rend, premontrei prépostság (Jászó ), tanárképzés (premontrei ), szerzetesrendek (Magyarország )
Értékrend közvetítése az irodalmi nevelésben - Legendák és vallásos mondák az irodalomtanítás kezdeti szakaszábanGasparicsné Kovács Erzsébetp. 105-121irodalmi nevelés, keresztény nevelés
A Katolikus Pedagógiai Intézet történelmi gyökereiGianone Andrásp. 122-132Katolikus Pedagógiai Intézet, keresztény nevelés
A játék és a felelősség az óvodai és a kisiskoláskori pedagógiai gyakorlatbanH. Tóth Istvánp. 133-146
Hogyan taníthatunk Dürer révén biológiát és matematikát továbbá egyéb tantárgyakat?Hujter Mihályp. 147-152
Nővérek - Iskolák - IskolanővérekKicsák Mónikap. 153-167iskolanővérek (Boldogasszony ), szerzetesi iskola, keresztény nevelés
A keresztény pedagógus fejlődésének segítői: pedagógiai reflexió, önreflexió és Isten jelenlétében való reflektálásMajzikné Lichtenberger Krisztinap. 168-181pedagógus hivatás, keresztény pedagógus
Platón és a pedagógiaMészáros Lászlóp. 182-198
Természettudományok komplex szemléletű tanítása felfedezéstörténeteken keresztülMészáros Melinda Tünde, Vincze Zsolt Gáborp. 199-203
A dualizmus kori Székesfehérvár középfokú tanintézeteinek tanárpopulációja a professziós folyamatok tükrébenNemes-Németh Nórap. 204-214neveléstörténet (magyar ), Székesfehérvár
A párbaj a társadalmi mozgások eszközekéntNovák Bélap. 215-227
Felekezeti magyar népoktatás Havaselvén a román államalapítás korábanOzsváth Gábor Dánielp. 228-250
Vallási nevelés a két világháború közötti pedagógiai dokumentumokbanPálmai Juditp. 251-270
A Katedrális és a Hét FőbűnPfuscher Emesep. 271-281
dr. Olofsson Károly Placid oktatói és nevelői tevékenysége 1942-1946 közöttRácz Márkp. 282-307
A keresztény nevelési elvek érvényesülése a környezeti nevelésbenSchaub Gábornép. 308-317
A katolikus közoktatási intézményrendszer fejlődése a rendszerváltástól napjainkigSchillingerné Gulyás Ilonap. 318-327
Felolvasók és írásmagyarázók - az olvasás fogalmának értelmezése a BibliábanSteklács Jánosp. 328-337olvasás a Bibliában
Pályaorientáció szociálpedagógus hallgatók körébenSzabó Lillap. 338-351pályaorientáció
A Nagyszombati zsinattól (1629 ) - Pupi Martzin czigány leánykája esetén (1746 ) át - a Katolikus Roma SzakkollégiumokigSzabóné Kármán Juditp. 352-368cigányság, oktatás, Nagyszombati zsinat
A kommunikációs kompetencia fejlesztésének kommunikációelméleti kereteSzőke-Milinte Enikőp. 369-379
"Adiuvando adiuvamur" - a Z-generáció érzékenyítéseTiszai Luca, Hollósi Cecíliap. 380-392
Vámbéry Ármin - A magyar történetíróUdvarvölgyi Zsoltp. 393-408
Két kép - két iskola. Sacré Coeur - Budapest. New School - AbbotsholmeValentné Albert Évap. 409-417Sacré Coeur, Sacré Coeur nővérek, szerzetesi iskola
Testi hűségre nevelésVarga Viktorp. 418-427
Az erdélyi irodalom újjászületése nemzetközi kézfogással KiskunhalasonVojcsek Hajnalkap. 428-438
Etikai elvárások, erkölcsi ítéletek - Vázlatos beszámoló egy pedagógusetikai kutatásrólSzontagh Pálp. 439-466