Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Könyvajánlók

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Portré a félmúltbólAlexa Károlyp. 11-14.
Maeterlinck symboliste, Maeterlinck mystiqueÁdám Anikóp. 15-21.
Tentative d'une double lecture active et analytique des récits courts chez István ÖrkényBácskai Mihályp. 22-26.
Nyelv és zene határán: zenei stílusjegyek az irodalmi műbenBors Editp. 27-35.
Duchene apó a Legfőbb Lény előtt : adalék a forradalom ateizmus-vitáihozBotos Mátép. 36-45.
"Angol történetek" a XVIII. századi francia regénybenCseppentő Istvánp. 46-55.
Öt pont a magyar Quijote történetéhezCsuday Csabap. 56-75.
Bonvesin dra Riva asztali illemkódexe a XIV. századbólDomokos Györgyp. 78-88.
Hamlet, student of Wittenberg : Shakespeare's Hamlet and Luther's TheologyFabiny Tiborp. 89-101.
A kelet-közép-európai parasztregényFried Istvánp. 102-109.
Regény és közönsége az ókori KeletenFröhlich Idap. 110-123.
Victor Hugo, 1952, MagyarországGorilovics Tivadarp. 124-138.
Les porteuses d'aromates : l'évolution des personnages féminins dans les romans de Julien GreenGrzybowska, Alexandrap. 139-152.
Théorie de rythme chez Simone WeilGutbrod Gizellap. 153-163.
Word for word, or sense for sense : a case study about the Hungarian translation of Anglo-Saxon poem BeowulfHalácsy Katalinp. 164-171.
Les débuts d'Hamlet en FranceHanus Erzsébetp. 172-181.
L'image de la femme dans les premiers romans algériens de langue françaiseHardi Ferencp. 182-187.
A la croisée des interprétations: lecture et réception de l'ouvre d'Assia DjebarHorváth Milénap. 188-196.
Az oktatásügy válsága : a liberális közoktatás-politika kritikájaHoffmann Rózsap. 197-213.
La vraie vie est ailleursHorváth Csabap. 214-229.
Az igazságosság szerepe a perzsa irodalmi hagyománybanJany Jánosp. 230-243.
Pour saluer Melville de Jean Giono: une poétique de tournantJarosz, Krzysztofp. 244-258.
A levélforma Henry de Montherlant A lányok című regényciklusábanKaló Krisztinap. 259-267.
Egy szlovák író Párizs-élménye az I. világháború után : Martin Kukučín (1860-1928 ) napló-útleírásaKäfer Istvánp. 268-281.
Pour une historiographie littéraire logée a l'enseigne de l'interculturelKirsch, Fritz Peterp. 282-291.
MIchel Tremblay színházaKürtösi Katalinp. 292-299.
Le mythe contre le roman : un aperçu de la réflexion théorique de la période 1960-1980 en FranceKyloušek, Petrp. 300-307.
A kapatos ladikLackfi Jánosp. 308-314.
La simulation globale: un outil motivant pour l'enseigment/apprentissage du françaisLászló Tímeap. 315-325.
Antik és modern Flaubert levelezésébenLőrinszky Ildikóp. 326-332.
Enjeux de l'autobiographie contemporaine: autofiction, roman autobiographique, autobiographie fictiveLis, Jerzyp. 333-349.
La mystique du frug: Peire CardenalMajorossy Imre Gáborp. 350-361.
Paroles malgré ellesMáté Györgyip. 362-371.
Variance dans les phrasemes: le cas des expressions a sujet figéNáray-Szabó Mártonp. 372-385.
Együtt élő nyelvek: példák Moldovából, Bulgáriából és GörögországbólPalágyi Tivadarp. 386-394.
A Madame : Egy lengyel regény francia hősnőjePálfalvi Lajosp. 395-399.
Mélylélektani struktúrák és női szereplők Chrétien de Troyes Lancelot-jábanPálfy Miklósp. 400-405.
A történeti téma Prévost Mémoires et aventures d'un homme de qualité című regényébenPenke Olgap. 406-417.
A márciusi fiatalok csoportidentitásárólRatzky Ritap. 418-425.
A reverendás írónőSaly Noémip. 426-440.
De la fonction symbolique au dialogueSimonffy Zsuzsap. 441-448.
Influences étrangeres et structure narrative: un roman d'Antal SzerbSkutta Franciskap. 449-455.
Magyarország francia szemmel a romantika korábanSzabó Annap. 456- 468.
A bűntelen bűnös panasza : a Pilinszky-Camus-párbeszéd jóbi szólamárólSzávai Dorottyap. 469-487.
A mandarin-metaforaSzávai Jánosp. 488-495.
Mindenmindegy Jakab meg a mindenható íróSzepesi Veronikap. 496-505.
Mitsou esete a Kék Hadnaggyal: a műfajok váltakozása Colette Mitsou című elbeszélésébenTegyey Gabriellap. 506-516.
La notion de la réalité dans la littérature italienne au début du XXe siecleWenner Évap. 517-526.
On the notion of "linguistic union"Vašek, Antonínp. 527-541.