Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Pedagógia és kereszténység | Ternyák Csaba | p. 9-13 | | | pedagógia, keresztény nevelés |
Nevelés és tradíció a bibliai Izraelben | Racs Csaba | p. 15-26 | | | biblikum (Ószövetség ) |
Jézus tanítói gyakorlata a szinoptikus evangéliumok tükrében | Kocsis Imre | 27-36 | | | biblikum (Újszövetség ), keresztény nevelés |
Az egyházi tanítóhivatal megnyilatkozásai a keresztény nevelésről | Juhász Attila | p. 37-49 | | | keresztény nevelés, tanítóhivatali megnyilatkozás |
Vallási és erkölcsi nevelés a filantropista pedagógiában | Virág Irén | p. 51-64 | | | |
Vallási és erkölcsi nevelés a filantropista pedagógiában | Virág Irén | p. 51-64 | | | keresztény nevelés, erkölcsi nevelés |
Új Ember, Új Társadalom, Új Nevelés- a reformpedagógia és az újvallásos mozgalmak kapcsolata | Németh András | p. 65-81 | | | reformpedagógia, keresztény nevelés |
Schneller István (1847-1939 ) szeretetelvű pedagógiája | Pukánszky Béla | p. 82-96 | | | pedagógus, keresztény nevelés |
Békefi Remig, a neveléstudós | Franz Schaffhauser | p. 97-112 | | | életrajz (szerzetes ), ciszterci rend, keresztény nevelés |
Az ókeresztény filozófiai iskola Alexandriában | Somos Róbert | p. 113-124 | | | ókeresztény egyház, ókeresztény kor, nevelés (ókor ), neveléstörténet |
Nevelésfilozófia és személyiségfejlesztés Augustinus korai írásaiban | Heidl György | p. 125-136 | | | nevelésfilozófia, keresztény nevelés, patrológia |
Bildung és transzcendencia | Schwendtner Tibor | p. 137-147 | | | |
Emancipálható-e a pedagógia (s persze bármely tudomány ) a világnézeti, vallási állásfoglalás alól? | Kuminetz Géza | p. 149-166 | | | vallási nevelés, nevelés (vallásos ), keresztény nevelés |
A szekularizáció hatása a keresztény nevelésre | Novák István | p. 167-178 | | | keresztény nevelés |
Jacques Maritain és a Gravissimum Educationis | Gloviczki Zoltán | p. 179-189 | | | keresztény nevelés |
A keresztény pedagógia filozófiai alapjairól | Sárkány Péter | p. 190-198 | | | keresztény nevelés |