Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
"Az igazán fontosnak örülni" : fenntarthatóság a piarista elvekben és gyakorlatbanZsódi Viktor Sch.Pp. 9-12.piarisztikum (szerzői ), piarista rend, fenntarthatóság
Pénztörténeti adalékok az Academia Istropolitana (1467-1477 ) működéséhez : finanszírozás, fenntartás, fenntarthatóságGyöngyössy Mártonegyetem (Pozsony ), egyetemalapítás (Pozsony ), középkor (magyar ), pénztörténet, Academia Istropolitana, oktatástörténet (magyar )
A kora újkori magyar főnemességnek a státusz fenntartása érdekében tett oktatási célú rendelkezései és pia causa legatumaiPeres Zsuzsannap. 23-40.oktatástörténet (magyar ), iskolafenntartás, alapítvány, végrendelet
A magyar püspökök iskolafenntartó szerepeGárdonyi Mátép. 41-55.oktatástörténet (magyar ), iskolafenntartás, katolikus egyház (Magyarország ), egyháztörténet (magyar )
A római katolikus alapfokú oktatási intézmények fenntarthatósága a Váci Egyházmegye területénPapanek Ferencp. 56-71.oktatástörténet (magyar ), egyházmegye (Vác ), iskolafenntartás, katolikus oktatás
Az ingyenes oktatás és a fenntarthatóság feszültsége : a kora újkori jezsuita iskolák gazdasági háttereKádár Zsófiap. 72-89.oktatástörténet (magyar ), jezsuita rend (Magyarország ), iskolafenntartás, jezsuita oktatás
Jezsuita nmesi konviktusok a 18. századi Magyar Királyságban : hagyomány, reform, fenntarthatóságKökényesi Zsoltp. 90-110.nemesi konviktus, jezsuita konviktus, oktatástörténet (magyar ), jezsuita rend (Magyarország ), rendtörténet (jezsuiták )
Jezsuita nemesi konviktusok a 18. századi Magyar Királyságban : hagyomány, reform, fenntarthatóságKökényesi Zsoltp. 90-110.nemesi konviktus, jezsuita konviktus, oktatástörténet (magyar ), jezsuita rend (Magyarország ), rendtörténet (jezsuiták )
Piarista konviktusok a 18. századi Magyarországon : a forrásanyagtól a fenntartható működésigSzekér Barnabásp. 111-134.piarista konviktus, piarista oktatás, oktatástörténet (magyar ), piarista rend (Magyarország ), piarisztikum (tartalmi ), rendtörténet (piaristák )
A Piarista Rend fenntarthatóságának kérdései a 19. századi pénztárkönyvek tükrébenBalla János Sch.Pp. 135-159.piarisztikum (szerzői ), piarisztikum (tartalmi ), rendtörténet (piarista ), iskolafenntartás, piarista rend (Magyarország )
Városi középiskolák, vidéki monostorok : miként tartotta fenn a bencés rend a középiskoláit a 19. század elején?Boros Zoltánp. 160-179.bencés rend , rendtörténet (bencések ), iskolafenntartás, bencés oktatás
A fenntarthatóság gondolatisága a premontrei szellemiségű oktatás-nevelésben és néhány példa gyakorlati megvalósítására a jászóvári rendi gimnáziumokbanKara Annap. 180-194.premontrei rend, rendtörténet (premontreiek ), premontrei oktatás, iskolafenntartás
Nőnevelés és fenntarthatóság a domonkos nővérek iskoláiban (1868-1948 ) : böjt egy kígyóértMagyar Mirjam OPp. 195-203.domonkos nővérek, iskolafenntartás, rendtörténet (domonkos nővérek ), rendtörténet (domonkosok ), domonkos rend (Magyarország )
Az álom fenntartható : az esztergomi ferences gimnázium átmentéseKármán Peregrin OFMp. 204-212.ferences rend (Magyarország ), rendtörténet (ferencesek ), iskolafenntartás, ferences oktatás, ferences iskola (Esztergom )
Az egyházi iskolák államosítása Magyarországon a szovjet típusú diktatúra időszakábanHorváth Attilap. 213-237.államosítás, egyházüldözés, 20. század, történelem (magyar )
A megszentelt élet intézményei a béke szolgálatábanUjházi Lórándp. 238-274.megszentelt élet, béke, misszió, hivatás (szerzetesi ), katolikus egyház