Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A kassai Korán

A piarista rend alapításától fogva nyitott volt a változó világra és kereste azokat az eszközöket, amivel a gyermekek nemcsak jobb emberek, hanem jobban felkészültek is lehettek, mint kortársaik. Ezen módszerekkel megismerhették az őket körülvevő világot, megfelelő tudásra tehettek szert, amivel eligazodhattak Isten teremtett világában. Ehhez jól felkészült, széles ismeretekkel rendelkező, az új módszerekre nyitott, bátor tanárokra volt szükség.

2022. 09. 29. – 09:32

Könyvajánlók

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2015.12.01. 11:32:45
Forrás: szerzői ajánlás
A kereszténység első négy századában olyan gender forradalom zajlott le, melynek öröksége mindmáig hat az európai kultúrában. Az első keresztények nemcsak a templommal és a zsinagógával szakítottak, hanem szociokulturális környezetükkel is. Azt, hogy a világi társadalom struktúráit mennyire nem tartották magukra érvényesnek, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az ókori civilizációkban egyedülálló módon! férfi és nő egyenlőségét hirdették, támadták a társadalom alapsejtjét, a házasságot és a családot, és az aszkéta önmegtartóztatást és a szüzességet állították be példaértékűnek férfinak és nőnek egyaránt. A korai keresztények biológiai családjukat megtagadva mesterséges családokat hoztak létre. Sőt még ennél is továbbmentek: nem fogadták el, hogy Isten testi létezőknek teremtette a férfit és a nőt, mert a biológiai nemeket az eredendő bűn büntetésének tartották. Isten megteremtette az embert, saját képmására (...) férfinak és nőnek teremtette őket (Ter 1,27) ezt a szentírási szakaszt a korai keresztények sokkal árnyaltabban, lelkileg sokkal gazdagabban értelmezték, mint a maiak. Hogyan teremthetett a romolhatatlan Isten romlandó, testi valóságot? Hogyan szánhatta már a teremtéskor halálra teremtményeit? Társadalmat teremtett-e Isten vagy egyéneket? Történeti személy volt-e Ádám vagy lelki teremtmény? Közösséget vagy egyént teremtett-e ezzel Isten? A Társaság konferenciája az ember biológiai (sex) és társadalmi nemi (gender) meghatározottságának teológiai, filozófiai, egyháztörténeti, irodalmi, nyelvészeti, művészeti vonatkozásait egyaránt igyekezett felmutatni, a patrisztika legfrissebb kutatási eredményeit és legkülönbözőbb nézőpontjait, módszereit reprezentálva.